אמנת שנגן: מה היא, מה משמעותה לישראלים, וכיצד השינויים הקרבים ישפיעו על החופש באירופה

שתף:

תוכן עניינים

אמנת שנגן היא הסכם בין מדינות אירופה שמטרתו לבטל את ביקורת הגבולות הפנימיים בין המדינות החתומות עליו, ובכך לאפשר מעבר חופשי של אנשים, סחורות, שירותים והון.

האמנה נחתמה לראשונה בשנת 1985 בעיירה שנגן שבמדינת לוקסמבורג, ומאז הצטרפו אליה רוב מדינות האיחוד האירופי וגם מספר מדינות שאינן חלק ממנו. במסגרת האמנה, המדינות החברות מנהלות מדיניות גבולות חיצוניים אחידה ומערכת ויזות משותפת. האמנה כוללת כיום 26 מדינות, מה שמקל מאוד על הנסיעות והתיירות בתוך אירופה ומחוצה לה.

אמנת מה? מה זה אומר עבורנו הישראלים?

ישראלים, כמו תיירים רבים ממדינות אחרות שאינן חלק מהאיחוד האירופי, נהנים מהסדרי כניסה נוחים לאזור שנגן.

אנו אמנם לוקחים זאת כמובן מאליו, אולם כאזרחי מדינת ישראל באפשרותנו להיכנס למדינות שנגן ללא צורך בהנפקת ויזה מראש, לשהות לתקופה של עד 90 ימים בתוך פרק זמן של 180 ימים למטרות תיירות, עסקים, או ביקורים משפחתיים.

המשמעות היא שישראלים יכולים לנוע בחופשיות בין המדינות החברות באמנת שנגן במהלך התקופה הזו, ללא צורך בביקורת גבולות נוספת בין המדינות. מעבר חופשי, מה שכולנו אוהבים לראות בעת הטיולים באירופה, ובעיקר לקנא באחרים לעומת האזור העוין המזרח תיכוני.

כיצד השינויים הקרבים ישפיעו על ביקור הישראלים באירופה?

החל משנת 2024 (ויצוין כי עודנו אין מועד סופי, ודברים עשויים להשתנות בכל עת), ייכנס לתוקף שינוי משמעותי שישפיע על הישראלים ועל תיירים ממדינות רבות אחרות.

האיחוד האירופי מתכנן להפעיל את מערכת ה-ETIAS (European Travel Information and Authorization System), מערכת אישור נסיעה אלקטרונית שהותוותה והוקמה למען שיפור הביטחון בגבולות ולצורך ניהול הגבולות החיצוניים של אזור שנגן בצורה יעילה יותר.

במסגרת מערכת ה-ETIAS שתונהג בעקבות זאת, תיירים ממדינות שלא נדרשו בעבר להנפיק ויזה לכניסה לאזור שנגן, כולל ישראלים, יידרשו להנפיק אישור נסיעה מראש.

צפירת הרגעה לצד זאת: תהליך ההנפקה יהיה מקוון ופשוט, אך חשוב להיערך לכך מראש כדי להימנע מעיכובים או בעיות בכניסה לאירופה. אתם וודאי לא תרצו שאווירת החופשה שלכם תופר.

לכמה זמן האישור החדש תקף?

האישור יינתן לתקופה של שלוש שנים או עד תום תוקפו של הדרכון, ויאפשר כניסה חוזרת לאזור שנגן.

כלומר, במילים אחרות, אמנם מדובר בשינוי קל, עוד הוצאה כספית מסוימת, וביורוקרטיה שוודאי איש מאתנו לא אוהב; ולצד זאת, אנחנו בספק גדול אם זה מה שיפריע לכם לצאת לחופשה.

לסיכום, אמנת שנגן מאפשרת לישראלים ליהנות מהקלות משמעותיות בנסיעות לאירופה, אך החל משנת 2024 יהיה צורך בהנפקת אישור נסיעה מראש במסגרת מערכת ה-ETIAS. חשוב להיות מודעים לשינויים הקרבים ולהיערך בהתאם כדי להבטיח נסיעה חלקה וללא תקלות לאירופה. הכנות מראש והבנה של הדרישות החדשות יאפשרו לישראלים להמשיך ליהנות מהטיולים באירופה ללא בעיות.

נכתב בשיתוף אתר ויזה האב: https://visahub.co.il/    

רוצים להיות מעודכנים בדילים חמים ?

הירשמו עכשיו ותיהיו מעודכנים בדילים הכי חמים ברשת.

    פוסטים בנושא טיולים ניתן למצוא כאן

    לינקים מהירים