מה לעשות עם הילדים בשבת

שתף:

תוכן עניינים

תכנון שבתות יכול להיות מאתגר, במיוחד כשיש לך ילדים עם אנרגיה חסרת גבולות לכאורה! מדריך זה יספק לכם מגוון של פעילויות מהנות וחינוכיות כדי לבדר ולשמח את הילדים הקטנים. צלול פנימה כדי לגלות מה אתה יכול לעשות עם הילדים שלך בשבת.

1. 'הרפתקה חיצונית: נשימה של אוויר צח?'

נמאס לכם שהילדים שלכם מבלים את השבתות שלהם צמודים למסכים? זה הזמן להוציא אותם החוצה וליהנות משב רוח צח! יש אינספור הזדמנויות להרפתקאות בחוץ שישאירו את הילדים הקטנים שלכם מבדרים ופעילים כל היום. למה לא לקחת אותם לטיול בשמורת טבע סמוכה? הם יכולים לחקור את פלאי הטבע, לזהות חיות בר וללמוד על צמחים ועצים שונים. אם טיול רגלי זה לא הקטע שלהם, מה דעתכם על טיול אופניים בפארק? הם יכולים לדווש, להרגיש את הרוח בשיער וליהנות מהנוף היפה. עבור ההרפתקנים יותר, אתה יכול אפילו לנסות טיפוס צוקים או ריפוד בפארק הרפתקאות סמוך. זוהי דרך מצוינת לאתגר את היכולות הפיזיות שלהם ולחזק את הביטחון העצמי שלהם. אז, אל תתנו לשבת לבזבז – הוציאו את ילדיכם מהבית וצאו להרפתקה מרגשת בחוץ!

1. ילדים מטיילים בפארק מקומי, מצוידים במשקפת ומפה.
1. ילדים מטיילים בפארק מקומי, מצוידים במשקפת ומפה.

2. 'פינות ערמומיות: מוכן לשחרר את הפיקאסו הפנימי של ילדך?'

אם ילדכם אוהב להיות יצירתי ונהנה מכל מה שקשור לאומנויות ומלאכות, אז הגיע הזמן להקים פינת יצירה בביתכם! זו ההזדמנות המושלמת לשחרר את הפיקאסו הפנימי שלהם ולתת לדמיון שלהם להשתולל. אסוף מגוון של ציוד יצירה כגון נייר צבעוני, מספריים, דבק, טושים וצבעים. עודדו את ילדכם ליצור יצירות מופת משלו. הם יכולים לצייר, לצייר, או אפילו לנסות את כוחם בפיסול עם חימר או בצק משחק. זה לא רק יגרום להם לבדר במשך שעות, אלא גם יעזור לפתח את המוטוריקה העדינה והיצירתיות שלהם. תוכלו אפילו להצטרף לכיף וליצור אמנות ביחד כמשפחה. הצג את יצירות האמנות שלהם בגאווה בביתך או צור מיני גלריה כדי להציג את הכישרון שלהם. יצירה היא דרך נפלאה ליצור קשר עם ילדכם וליצור זיכרונות נצחיים. אז, פנו מקום בביתכם, אספו את ציוד האמנות, וצפו כיצד היצירתיות של ילדכם פורחת בפינה ערמומית משלהם.

3. 'לבשל ביחד: מה דעתך להכין כמה פינוקים טעימים?'

בישול יחד עם ילדיכם יכול להיות פעילות מהנה ומתגמלת שלא רק מקרבת את המשפחה אלא גם מלמדת כישורי חיים יקרי ערך. בשבת, למה שלא תאספו את הקטנטנים שלכם במטבח ותצאו להרפתקה קולינרית? בחרו מתכון פשוט שהילדים שלכם יכולים להשתתף בו בקלות, כמו הכנת עוגיות, קאפקייקס, או אפילו פיצה ביתית.

  • שורה 1:
    התחילו בשילובם בתהליך ההכנה, כמו מדידה וערבוב של מרכיבים. תנו להם לשפוך קמח, לפצח ביצים ולערבב את הבלילה. החוויה המעשית הזו לא רק תלמד אותם על מידות וביצוע הוראות אלא גם תבנה את הביטחון שלהם במטבח.
  • שורה 2:
    בזמן שהפינוקים נאפים בתנור, נצלו את ההזדמנות לשוחח עם ילדיכם על חשיבות התזונה וקבוצות המזון השונות. אתה יכול להסביר כיצד מרכיבים מסוימים תורמים לתזונה בריאה ולדון ביתרונות של ארוחות תוצרת בית בהשוואה למזון מעובד.
  • שורה 3:
    ברגע שהפינוקים מוכנים, תנו לילדים שלכם להיות הראשונים לטעום את היצירות שלהם. לראות את פניהם מאירים בגאווה ובסיפוק יעשה את כל המאמץ כדאי. ניתן גם לערב אותם בתהליך הניקיון, ללמד אותם על שמירה על מטבח נקי ומאורגן.

3. משפחה מאושרת מכינה יחד עוגיות במטבח נעים.
3. משפחה מאושרת מכינה יחד עוגיות במטבח נעים.

4. 'כיף עם מדע: חשבת פעם על ניסויי עשה זאת בעצמך בבית?'

מדע יכול להיות מרתק להפליא, ואיזו דרך טובה יותר לעורר את הסקרנות והאהבה של ילדכם ללמידה מאשר עריכת ניסויי עשה זאת בעצמך בבית? שבתות הן ההזדמנות המושלמת לעסוק בחקירה מדעית מעשית. אתה לא צריך ציוד מפואר או מעבדה; ניתן להשתמש בחפצי בית פשוטים לביצוע ניסויים מרגשים ישירות במטבח או בחצר האחורית שלכם.

  • שורה 1:
    ניסוי פופולרי אחד הוא התפרצות הר הגעש הקלאסית. צור הר געש באמצעות בצק משחק או חימר, ולאחר מכן ערבב סודה לשתייה וחומץ כדי ליצור תגובה כימית המחקה התפרצות געשית. הניסוי הזה לא רק מלמד ילדים על תגובות כימיות אלא גם מספק מחזה ויזואלי שישאיר אותם ביראת כבוד.
  • שורה 2:
    ניסוי מהנה נוסף הוא הכנת סליים. ערבבו יחד דבק, מים ותמיסת בורקס או עדשות מגע ליצירת חומר ררי ונמתח. ילדים יכולים להתאים אישית את הרפש שלהם על ידי הוספת צבעים, נצנצים או אפילו צעצועים קטנים. ניסוי זה מאפשר לילדים לחקור את תכונות הפולימרים תוך שהם נהנים מחוויה חושית.
  • שורה 3:
    אם יש לך גינה או גישה לחלל חיצוני, שקול להקים חקירת צמחים פשוטה. לשתול זרעים בעציצים שונים ולהתנסות במשתנים כמו אור שמש, מים וסוגי אדמה. שימו לב כיצד גורמים אלו משפיעים על הצמיחה וההתפתחות של הצמחים. הניסוי הזה לא רק מלמד ילדים על חשיבותם של צמחים אלא גם מטפח תחושת אחריות ודאגה לסביבה.

פעילויות שבת:

פעילות מקום עלות גיל
לך לגן חיות גן החיות של ירושלים 42.76 ₪ כל הגילאים
לבקר במוזיאון מוזיאון ישראל 21.38 ₪ כל הגילאים
לך לחוף חוף הילטון חינם כל הגילאים
לך באולינג מרכז באולינג 43.52 ₪ 6 ומעלה

סופי שבוע לא חייבים להיות עצלנים. עם הרעיונות המופלאים האלה, אתה יכול להפוך את השבתות שלך לחוויות למידה מהנות לילדים שלך! זכרו, זה לא קשור לכמה זמן אתם מבלים, אלא על איכות הזמן שאתם משקיעים עם ילדיכם.

רוצים להיות מעודכנים בדילים חמים ?

הירשמו עכשיו ותיהיו מעודכנים בדילים הכי חמים ברשת.

    פוסטים בנושא טיולים ניתן למצוא כאן

    לינקים מהירים