תיירות הרפתקאות: חקר ישראל מחוץ לשבילים

שתף:

תוכן עניינים

גלה צד של ישראל שנותר תיירות המונית ללא פגע! מדריך זה לוקח אתכם למסע מותח בין פניני החן הנסתרות של ישראל – מהנופים עוצרי הנשימה שלה, דרך אתרים היסטוריים סודיים ועד לפעילויות חוצות ייחודיות. לברוח ממלכודות התיירים הרגילות ולחקור את ישראל מחוץ לשבילים.

1. 'המדבר מחזיק את סודותיו: חושפים את מסתרי הנגב'

צאו ללב מדבר הנגב וגלו עולם חדש ומחכה לחקור אותו. הרחק מחיי העיר השוקקים, הנגב מציע חווית תיירות אתגרית ייחודית מחוץ לשבילים. טבלו את עצמכם במרחב העצום של דיונות חול זהובות, נופים מוקשחים ואתרים ארכיאולוגיים עתיקים שמחזיקים את סודות הציוויליזציות שעברו מזמן.

בעודכם חוצים את המדבר, תיתקלו באבני חן נסתרות כמו מכתש רמון המדהים, פלא טבע המשתרע על פני 40 קילומטרים. התפעלו מהנופים עוצרי הנשימה מקצה המכתש או צאו לטיול מרתק במורדותיו כדי להתרשם מקרוב עם נפלאותיו הגיאולוגיות. הנגב מתגאה גם בעיר העתיקה עבדת, אתר מורשת עולמית של אונסק"ו, בה תוכלו לשוטט בין חורבות שמורות היטב ולחזות בחיים בעידן הנבטים.

אבל הנגב הוא לא רק היסטוריה וגיאולוגיה; הוא מציע גם חוויות ייחודיות לחובבי הרפתקאות. קבלו את האדרנלין שלכם בזמן שאתם יוצאים לספארי ג'יפים במדבר, דוהרים בשטח הקשה וחווים את הריגוש של רכיבת שטח. אם אתם מעוניינים להרפתקה שלווה יותר, נסו לטייל על גמלים במדבר, לטבול את עצמכם בשלווה של המרחבים הפתוחים העצומים.

בלילה, הנגב חושף את הקסם האמיתי שלו כשהשמיים הופכים לקנבס מהפנט של כוכבים. הרחק מאורות העיר ומזיהום, המדבר מציע הזדמנויות לצפייה בכוכבים שאין שני לה. הצטרפו לסיור מודרך או פשוט התרווחו ותנו לפלאי היקום להתגלות לנגד עיניכם.

1. מבט אווירי על מדבר הנגב העצום והציורי עם קבוצת הרפתקנים מטיילת בדיונות החוליות שלו
1. מבט אווירי על מדבר הנגב העצום והציורי עם קבוצת הרפתקנים מטיילת בדיונות החוליות שלו

2. 'האם צללתם פעם בשונית ים תיכונית? -הפלאים התת ימיים של אילת'

צלול למים הצלולים של אילת והתכונן להיות מופתע מהפלאים התת ימיים שמחכים לכם. אילת שוכנת על שפת הים האדום, היא ביתם של מערכת אקולוגית ימית תוססת ומגוונת המתחרה בכמה מיעדי הצלילה המפורסמים בעולם. שחו לצד שוניות אלמוגים צבעוניות השופעות שפע של חיים ימיים, מדגים טרופיים ועד לצבי ים מלכותיים.

מיקומה הגיאוגרפי הייחודי של אילת והמים החמים הופכים אותה ליעד אידיאלי לחובבי צלילה מכל הרמות. בין אם אתה צולל מנוסה או מתחיל, יש הרבה אתרי צלילה שיתאימו להעדפותיך. חקור את שמורת הטבע המפורסמת Coral Beach, שם אתה יכול לצלול בין תצורות האלמוגים המדהימות ולפגוש מספר עצום של מיני דגים. שמור את עיניך פקוחות לסוסוני הים החמקמקים והדולפינים המשובבים שלעתים קרובות מפארים את המים הללו.

לצלילה הרפתקני יותר, פנו אל Satil Wreck, סירת טילים טבועה של חיל הים הישראלי המשמשת כעת כשונית מלאכותית. רד אל המעמקים וחקור את השרידים המפחידים של הספינה, כעת ביתם של שפע של יצורים ימיים. כשאתם מנווטים בין ההריסות, תוכלו לראות ממקור ראשון את חוסנו של הטבע כשהוא משחזר והופך מבנים מעשה ידי אדם לבתי גידול משגשגים.

3. 'מפלט לטבע: גן עדן לצפרות בעמק החולה'

עמק החולה, השוכן בצפון הארץ, מהווה גן עדן לצפרות ולחובבי טבע כאחד. עם אזורי הביצות השופעים והמערכת האקולוגית המגוונת שלו, העמק הציורי הזה מושך אליו מגוון של מיני ציפורים, מה שהופך אותו לגן עדן לצפייה בציפורים. כשתחקרו את האזור, יקבלו את פניכם ציוץ מלודי של אינספור ציפורים והיופי השלו של הנוף שמסביב.

עמק החולה משמש כנקודת עצירה חיונית למיליוני ציפורים נודדות, מה שהופך אותו למיקום מעולה לחובבי צפרות. צפו במראה המהפנט של להקות ציפורים הממריאות בשמיים כשהן עושות את דרכן מאפריקה לאירופה ובחזרה. מחסידות חינניות ועגורים אלגנטיים ועד שלדגים צבעוניים ונשרים מלכותיים, העמק הוא ביתם של מגוון יוצא דופן של מיני עופות.

הזמן הטוב ביותר לבקר בעמק החולה הוא בעונות הנדידה באביב ובסתיו, כאשר העמק הופך למרכז שוקק של פעילות עופות. הגדר את המשקפת והמצלמה שלך כשאתה יוצא להרפתקה של צפרות שאין כמותה. עקבו אחר השבילים ונקודות התצפית המיועדים המציעים תצפיות אופטימליות על הציפורים בסביבתן הטבעית.

מלבד צפרות, עמק החולה מציע גם פעילויות מרגשות נוספות לאוהבי הטבע. חקור את שמורות הטבע והביצות ברגל או באופניים, שקע בנוף עוצר הנשימה ותתקל בשפע של חיות בר לאורך הדרך. צאו לשיט באגם החולה כדי להכיר מקרוב את ציפורי המים ולחוות את השלווה של הסביבה.

3. להקת ציפורים נודדות עפה מעל מימיו השלווים של עמק החולה על רקע שקיעה מהממת
3. להקת ציפורים נודדות עפה מעל מימיו השלווים של עמק החולה על רקע שקיעה מהממת

4. 'הרים הם ההתחלה והסוף של כל נופי הטבע' – טיולים ברמת הגולן

רמת הגולן, הממוקמת בצפון מזרח ישראל, היא אזור הררי המציע נופים עוצרי נשימה ומסלולי הליכה מרגשים. כשתעלו לפסגות רמת הגולן, תזכו לתצפיות פנורמיות המשתרעות עד כמה שהעין יכולה לראות. השטח המחוספס והיופי הבלתי נגוע של אזור זה הופכים אותו לגן עדן לחובבי חוצות המחפשים הרפתקה מחוץ לשבילים.

טיול ברמת הגולן מאפשר לכם לטבול בטבע ולחקור את אוצרותיו הנסתרים. חצו דרך עמקים ירוקים ושופעים, חצו צוקים סלעיים, והיו עדים למפלים זורמים המנקדים את הנוף. החי והצומח המגוונים של האזור מוסיפים למשיכה, עם פרחי בר פורחים בצבעים מרהיבים וחיות בר מסתובבות בחופשיות.

רמת הגולן היא ביתם של מספר מסלולי טיול אתגריים הנותנים מענה לרמות כושר ותחומי עניין שונים. מטיולים נינוחים לאורך המדרונות ועד לטיולים שואבי אדרנלין במעלה פסגות תלולות, יש משהו לכולם. חקור את חורבותיה העתיקות של גמלא, אתר ארכיאולוגי מרשים השוכן על הר, או גלו את שמורת בניאס הקסומה עם נחליה הציוריים והצמחייה השופעת.

במהלך הטיול ברמת הגולן, תיתקלו גם בשרידים מההיסטוריה הסוערת של האזור. מהמאחזים הצבאיים הנטושים ועד לצלקות של סכסוכים בעבר, רמת הגולן מעידה על הדינמיקה הגיאופוליטית המורכבת של האזור. גלה את הסיפורים המרתקים והמורשת העשירה שעיצבו את הנוף הכובש הזה.

תיירות הרפתקאות בישראל:

פעילות מקום מחיר (ILS) משך
שנורקלינג בים סוף אילת 575 2 שעות
טיולים במדבר הנגב מצפה רמון 250 4 שעות
שייט קיאקים בנהר הירדן בית שאן 450 3 שעות
סיור במערות בבאר הירדן הגליל העליון 380 2.5 שעות

לחקור את ישראל מחוץ לשבילים הרגילים הוא חוויה מתגמלת באמת. הוא לא רק מציע הזדמנות לגלות את היופי הפחות מתוייר והגולמי של המדינה, אלא גם מספק פרספקטיבה ייחודית להיסטוריה העשירה ולתרבות המגוונת שלה. אז, ארזו מזוודות, הגיע הזמן שתצאו להרפתקה של פעם בחיים!

רוצים להיות מעודכנים בדילים חמים ?

הירשמו עכשיו ותיהיו מעודכנים בדילים הכי חמים ברשת.

    פוסטים בנושא טיולים ניתן למצוא כאן

    לינקים מהירים